Nem akármilyen lendülettel kezdte karrierjét hazánkban. Négy évvel ezelőtt a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen Medveczky Ádám tanítványaként folytatta zenekari karmesteri tanulmányait. Mesterdiplomáját 2016-ban szerezte, diplomakoncertjén pedig a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarát vezényelte a Zeneakadémia Nagytermében. Ennyire inspiráló Magyarország?

Először 17 évesen jöttem Budapestre, és már az első pillanatban elbűvölt a magyar emberek kedvessége, melegszívűsége. Később pedig zenei tanulmányaim alatt kerültem újabb kapcsolatba a magyar kultúrával. Bartók, Kodály, Dohnányi és persze Fricsay életre szóló hatást tettek rám. Óriási megtiszteltetés volt, hogy a magyar közönség előtt 2016-ban az 1956-os forradalom 60. évfordulója tiszteletére rendezett emlékkoncerten mutatkozhattam be karmesterként, és a MÁV Szimfonikusokat vezényelhettem.

Úgy tűnik, már van rajongótábora is: a 32. Bartók Fesztiválon a Savaria Szimfonikus Zenekar és Hamar Zsolt kedvenc karmesterüknek jelölte. Ez köszönhető annak, hogy ? amit említette ? Fricsay Ferenc művészetével nagyon szoros a kapcsolata?

Fricsay akkora géniusz volt, hogy soha nem lehet a nyomába érni. Pontosan emlékszem arra a pillanatra, amikor az egyik videómegosztó portálon ráakadtam arra a felvételre, amelyen Smetana Moldva című művét vezényli: nem szégyellem bevallani, hogy könnyek csorogtak az arcomon. Egy életre elköteleződtem a karmesteri hivatás iránt?

Aminek meg is lett a gyümölcse, hiszen 2012-ben első díjat nyert a Budapesten rendezett Duna Nemzetközi Karmesterversenyen. A Maestro Solti Nemzetközi Karmesterversenyre miért jelentkezett?

Hatalmas lehetőség az, hogy kiváló zenekarokkal próbálhat egy fiatal dirigens, Solti György pedig éppolyan szakmai ideálom, mint Fricsay vagy a szlovén karmester, Anton Nanut. Talán ez a verseny is közelebb visz az álmomhoz, hogy létrehozhassak Magyarországon egy Fricsay Ferenc nevét viselő zenekart és akadémiát, de a hazámról sem feledkezem meg: nagyon szeretném, ha Mioshi Akira kortárs japán zeneszerző munkáit közelebb vihetném a magyarok szívéhez.

Tanulmányévei idején a tokiói Kioi Hall kamarazenekarának másodkarmestereként kezdte karnagyi pályafutását. Az Ueno Gakuen Egyetemen tanult Tacuje Simono professzor irányítása alatt, diplomáját 2012-ben szerezte. Shoji Haraguchi 2015-ben kapcsolódott be az Eötvös Péter Kortárs Zenei Alapítvány munkájába. Schönberg Pierrot Lunaire című művét, Bartók 2. hegedűversenyét és Rihm Verfandrungját vezényelte az Óbudai Danubia Zenekar élén a Budapest Music Centerben. Az ifjú karmester szívesen dolgozna Magyarországon, mivel úgy érzi, japánként és karmesterként mélyen kötődik a magyar zeneszerzők, különösen Kodály és Bartók világához. Továbbá küldetésének tekinti, hogy a magyar közönséggel megkedveltesse a japán zeneszerzők műveit.