GaleriaMegnyito_banner_728x90_002

2015.05.14
Kolonics Réka

Az ÉK a rockzenét képviseli: Lee Olivér, Balasi Ádám, Oláh Bence és Kecskeméti Csaba négyesét közös, intuitív alkotás jellemzi. Most Lee Olivér gitárossal beszélgettünk, aki a Cry Free zenekarból lehet ismerős, de játékával többször kísérte már Kállay-Saunders Andrást, az Intim Torna Illegált, vagy az Anna and the Barbies-t is.

Hogyan alakult, hogy a zenélésnél kötöttetek ki? Miképp jött létre az együttes?

A többiek részletes történetét nem ismerem annyira, hogy a nevükben nyilatkozzam, de mindannyian régóta foglalkozunk zenével. A zenekar ötlete az én fejemből pattant ki: ekkor már sok évet töltöttem azzal, hogy más zenéjét játszottam, és megjelent bennem az igény, hogy a továbbiakban inkább a saját dalaimmal foglalkozzam. Amilyen nehéz, olyan könnyű is volt a többiekkel való egymásra találás. Pusztán a megérzésem alapján akartam elhívni az együttesbe az embereket. Két-három évig is vártam erre az intuícióra.


Miért választottad mindehhez az ÉK nevet?

A nevünk a kedvesemmel történő beszélgetések során jutott eszembe. Azt szeretem benne, hogy egyszerű és több jelentése van.


EK2


Az első koncert milyen élmény volt a zenekarral? Gondolom, azóta sok minden változott…

Nagyon intenzív élmény volt. Hiába állok a színpadon immáron tíz éve, úgy izgultam, mint a legelső koncertem előtt. Bár, ha jobban belegondolok, sok szempontból ez valóban egy első koncert volt. A kérdéssel, hogy mit szólnak majd a dalainkhoz az emberek, együtt járó félelem és szorongás viszont a színpadra már nem tartott velünk. Az azóta eltelt időben pedig már javarészt az első lemezünket is feljátszottuk: május 15-én, azaz most pénteken a Fészek Kulturális Központban lépünk fel, kíváncsi vagyok, milyen lesz ezzel a tapasztalattal a hátunk mögött játszani.


A Cseh Tamás Program eredményeképp új számokat, videoklipet kell készítenetek: úgy tűnik, ezzel ezek szerint remekül haladtok.

Igen, a lemez nagyobb részét már feljátszottuk, a dalok hamarosan elnyerik a végső formájukat, vagy legalábbis azt, amelyben már ki merjük őket a kezünk közül a nagyvilágba engedni. Egy időben, egy térben játszottunk, ahogy szoktunk. Ezt érezzük a helyzetünkben a legigazabbnak. Vasti (Vastag Gábor) és Pásztor Simi (Anna and the Barbies) nagyon sokat segítenek a munkálatokban. Olyan a hangulat a stúdióban, amilyet csak a legmerészebb álmainkban mertünk elképzelni. A videoklip majd ezután következik. Jobb egyszerre egy dologgal foglalkozni.


EK


Nem gondolkoztatok még róla, hogy kihasználjátok a közösségi oldalak adta lehetőségeket zenétek népszerűsítésében?

De igen: eleddig egy Facebook-oldalig jutottunk, amit igyekszünk frissíteni. Nem én vagyok a brandépítés szobra, a zene érdekel. A zenénk népszerűsítéséhez elsősorban maga a zene kell, most itt tartunk.


Vannak zenekarok, akiket mindannyian nagyon szerettek? Kik voltak hatással zenei stílusotokra?

Ó, igen! Vannak. Picasso szerint a művészet tolvajlás. De sose lenne vége ennek az interjúnak, ha elkezdeném a felsorolást!


Mentorotok Szabó Áron lett: ő hogy tudja segíteni a munkát?

Ő egy remek, jószívű és nagyon jó kommunikációs érzékkel megáldott ember, aki ért a szakmájához. És még lelkes is! Nagyon sokat segít, jó tudni, hogy velünk van!


Mi lenne a legfőbb cél, amit a jövőben el szeretnétek érni?

Ez a kérdés mindig felébreszti a válaszadó összes énjét. Én most csak azt tudom, hogy így jó. Bepakoltam, mindenem megvan és nagyon hosszú útra vagyok kész a barátaimmal: alig várom, hogy induljunk!


plakat003

Ido_Kep_Palyazati_felhivas_003

2019.03.20

Fiatal alkotóművészek számára igazi kihívást jelentenek a szakmai élet első lépései. Sokszor már a kezdeti érvényesülés szakasza is feltételekhez kötött. De hogyan érhetőek el az első sikerek pályakezdő művészek számára, és milyen lehetőségek segíthetik tehetségük kibontakoztatását? Bemutatunk néhány aktuális lehetőséget, melyek inspirációs forrást jelenthetnek számukra.

nureyev-6
2019.03.20

Orosz balett – e szókapcsolat patinás „brand”, márkanév, mely mögött több mint kétszázhetven éves, páratlanul gazdag történelem ragyog, olyan nevekkel, mint Vaclav Nizsinszkij, Anna Pavlova vagy Rudolf Nurejev. A tánctörténet kulisszái mögé a Táncarchívum vezetője, Halász Tamás kalauzol el.

hasz

2019.03.19

Fábián Marcell pandúrdetektív tizenhárom napja című regénye megjelenését követően olvasók keresték meg azzal, hogy írja meg a folytatást – meséli a József Attila-díjjal frissen kitüntetett Hász Róbert író, a Tiszatáj című folyóirat főszerkesztője. A magyar krimiről, a visszajelzés fontosságáról és a szülőföld örökségéről is beszélgettünk vele.

Április 11-én mutatják be a magyar mozikban a Virágvölgy rendezőjének új filmjét, a Kilenc hónap háborút. Az alkotás egy kárpátaljai magyar fiú történetét meséli el az ukrán-orosz fegyveres konfliktus árnyékában. A 24 éves Jani bevonul a katonaságba, és az életét is kockára teszi, hogy megtapasztalja a függetlenséget. Hamarosan az első vonalban találja magát, miközben anyja számolja a napokat hazatérésééig. A film világpremierjét a Szarajevói Filmfesztiválon tartották, ahol a dokumentumfilmes versenyprogramban elnyerte a zsűri különdíját.

Április 5-én bemutatják a világ leghíresebb balett táncosáról, Rudolf Nureyevről szóló filmet a Vígszínházban. A White Crow-t előbb vetítik hazánkban, mint New Yorkban, ugyanis akkora az érdeklődés a hamarosan kezdődő Nureyev Nemzetközi Balettverseny iránt, hogy a film forgalmazói nem akarták kihagyni ezt a lehetőséget. Ráadásul a film főszereplője is éppen most érkezik Magyarországra: Oleg Ivenko a verseny díjkiosztó gálaestjének egyik sztárja lesz.

A világ legrégebbi tengeri csillagórájaként ismerte el a Guinness Világrekordok az asztrolábiumot, amelyet egy 1503-ban az ománi partoknál elsüllyedt portugál hajó roncsában találtak 2014-ben. A bronzkorongot 2014-ben hozta fel David Mearns Nagy-Britanniában élő amerikai roncsvadász. A tárgyat a középkori hajósok használták navigációs eszközként. A szakértők szerint a csillagóra 1496 és 1501 között készülhetett, vagyis körülbelül három évtizeddel korábbi az eddig ismert legrégebbi tengeri asztrolábiumnál.

A Verdi-művet Kesselyák Gergely állítja színpadra. A karmester kivételes alkalmakkor vállalkozik rendezésre, látásmódjának egyedisége már a fesztiválon nagy sikerrel játszott Turandoton és Nabuccón is látszott. A címszerepet a fiatal szoprán, Ádám Zsuzsanna énekli, darabbeli partnere a Radamest játszó László Boldizsár. Kálmándy Mihály bariton Amonasro, Etiópia királyának szerepét fogja énekelni, a fiatal basszus, Kiss András pedig Ramfis főpapot kelti életre. A szólisták mellett a több száz szereplőt igénylő grandiózus operához, melyben csak a kórus létszáma meghaladja a százhuszat, Zeke Edit álmodott sokoldalú, LED-falat is igénylő díszletet.

Kőszegi Tamás film- és animációs rendező új animációs filmmel készül, és stábjával – a világon egyedülálló módon – minden egyes szereplőt és tárgyat olyan bankjegyekre rajzoltak, melyek valaha forgalomban voltak. A csapat kutatómunkájával több ezer papírpénzt gyűjtött össze és scannelt be, együttműködtek több tucat gyűjtővel, könyvkiadóval és aukciós házzal. Az ábrákat digitálisan bontják rétegekre, és az elemeket virtuális térben animálják jelenetekké.

Az élet házai | Halhatatlan zsidó temetők címmel nyílik kiállítás Klein Rudolf fotóiból a Műcsarnokban március 22-én.

344

Március 22-én, a víz világnapja alkalmából premier előtt országosan több moziban is vetítik a legendás mesét. Azok a gyerekek, akik életükben most először mennek moziba, „Első mozim” csomagot kapnak ajándékba.

Hamvas Béla író és kortársa, Weöres Sándor költő emlékét idézik fel Balatonfüreden március 23-án és 24-én. A Hamvas-napokon egyebek mellett kötetbemutatóval, borkóstolóval várják az érdeklődőket.

A Rákosi-korszak szórakoztatóiparát és a szocialista revük világát idézi meg az Országos Széchényi Könyvtár (OSZK) Vörös Csillagok címmel március 20-tól látható kamaratárlata.

© 2013 Emberi Erőforrások Minisztériuma