782x90_karacsony_banner_2_ok
2016.03.02

Rendhagyó bemutató előadást tűzött műsorára a Rózsavölgyi Szalon március 18-ára. Auksz Éva Sweet Charity című koncertestje Őze Áron rendezésében egyben a színésznő vizsgaelőadása is. A színésznőt láthattuk már többek között a My Fair Ladyben, a Godspellben, az István, a királyban, a La Mancha lovagjában, valamint a Csongor és Tündében.

Auksz_Eva_-_Judith_Luftus_Brown_-_Tom_Sawyer_stab_PMSZAuksz Éva színészi pályája sokkal korábbra nyúlik vissza, mint amikor belépett a Színház- és Filmművészeti Egyetem kapuján. A művésznő kislány korában néptáncosként ismerte meg a színház világát, majd 1989-től a Közép-Európa Táncszínház táncosaként dolgozott, ahol 1993-ban a Sebestyén Csaba koreografálta DJ Szerelem halála című darabjában fedezte fel őt Iglódi István. Az akkori igazgató, rendező előbb musical-, később pedig prózai szerepeket adott a színésznőnek.


A nagymama című előadásban Tolnay Klári, Béres Ilona, Csernus Mariann, Sinkovits Imre, Kállai Ferenc és Agárdy Gábor partnereként lépett színpadra, és ahogy korábban nyilatkozta az előadásról: „Azt hiszem, fel sem fogtam, hogy ez a csoda csak egyszer történhet meg az ember életében.”


Auksz Éva 2016. március 18-án Sweet Charity című koncertestjével zárja le hivatalosan színésztanulmányait. A művésznő 2013-ban kezdte el a Színház- és Filmművészeti Egyetem drámainstruktor–színjátékos szakát, és ez év tavaszán az elméleti vizsgák és a szakdolgozat írása, védése után most a vizsgaelőadására készül.


A Sweet Charity koncertestet Őze Áron rendezte, a többszereplős musicalt Zöldi Gergely alakította monodrámává. Az estet március 30-án játssza újra a színésznő.


Auksz Éva az előadásról:

„Charity alakját először Federico Fellini alkotta meg a Cabiria éjszakái című filmjében, ennek alapján készült a világhírű musical. Amikor annak idején elkezdtem tanulni, azután próbálni a figurát, azonnal éreztem: ez a darab rólam szól. Egyetlen pillanat alatt ugyanolyan szerencsétlen, béna kis nő lettem, mint amilyen Charity, mindent leejtettem, leforráztam magam, elbotlottam – vagyis könnyedén azonosultam vele. Persze ez az állandó csetlés-botlás lehet szeretnivaló, de ugyanannyira idegesítő is. Így vannak szegény Charityvel az emberek: jól van, csináld csak, ha ilyen hülye vagy! Charity olyan tiszta, naiv lény, amilyen csak egy gyerek tud lenni. Én pedig öntudatlanul is a fiam gesztusaiból, reakcióiból építettem fel a szerepet.


A sok hasonlóság mellett van viszont Charitynek egy olyan előnye, amely belőlem hiányzik: én is talpra esem ugyan, de nem annyira gyorsan, mint ő. Nem vagyok ennyire bevállalós, nem megyek neki ekkora vehemenciával az életnek, ahogy ő képes belevágni bármilyen új kalandba. Ehhez én túl józan vagyok, általában kerülöm a konfliktust.


Ez a darab nem afféle előre kiszámítható musical – a vége kifejezetten meglepő. Zeneileg is más: közelebb áll a jazzhez, látszólag nem annyira nehéz, hiszen nem operai hangon kell énekelni – mégis, a My Fair Lady óta nem volt ilyen „fullasztós” darabom. Színészileg, énekileg, táncilag sok és nagy feladat. Pláne egyedül, mert ugyebár ez egy koncert: egymagam éneklem és mesélem el a teljes darabot az elejétől a végéig. Ez a történet a túlélésről, az élet szeretetéről szól, és nekem úgy kell felépítenem az estét, hogy a nézők a végén azzal menjenek haza: valami többről volt itt szó, mint egy átlagos zenés komédiában. Legalábbis ezt kívánom mindannyiunknak.”


Forrás: színház.hu

Fotó: P. Szabó István portréja/wikipedia

Shoji_Haraguchi2_ok

2017.11.22
Szenvedély, belső tűz, odaadás – ezek jellemzik Shoji Haraguchit. A japán fiatal hosszú évek kényszerkihagyása után kezdett újra zenével foglalkozni, és teszi ezt mind nagyobb sikerrel. A Maestro Solti Nemzetközi Karmesterverseny középdöntőjének egyik versenyzője azt az álmát is megosztotta velünk, hogy létrehozzon egy Fricsay Ferenc nevét viselő zenekart és akadémiát.

folszallott_a_pava2

2017.11.22
A második első élő elődöntővel folytatódik a Fölszállott a páva ötödik évada november 24-én este, a közmédia nézői újabb tizenkét produkciót és vendégfellépőt láthatnak a Duna televízióban – közölte a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) sajtóosztálya az MTI-vel.

885591_33

2017.11.22

A Viszkis egyetlen oldal mellett sem tűzi ki a zászlót, nem ítélkezik sem Ambrus Attila, sem a rendszerváltás utáni Magyarország viszonyai felett – mondta az MTI-nek Antal Nimród rendező, akinek november 22-től látható a mozikban az 1990-es évek leghíresebb magyarországi rablójáról készült akciófilmje.

„Messziről jöttél, sokat láttál és a fényképeiddel sok mindent megmutatsz, talán még a mindennél is többet” – búcsúzott személyes hangú beszédében Kincses Károly fotótörténész a november elején elhunyt Balla Demeter fotográfustól, akit november 21-én temettek el a Farkasréti Temetőben. Mint mondta, a Kossuth- és Balázs Béla-díjas fotográfus gigantikus életművet hagyott hátra.

Őrfi József saját maga tervezte és építette piliscsabai családi háza nyerte épület kategóriában a Média Építészeti Díját, amelyet november 18-án este adtak át Budapesten. A tervek között Takács Gyula finnországi skanzenépülete lett a nyertes. Őrfi József saját családi házát bővítette ki, a tervezést és a kivitelezést is ő végezte.

Hontalanítás című, a kirekesztés témáját feszegető, több elismeréssel is díjazott produkciójával egyhetes erdélyi turnéra indul a pozsonyi Ifjú Szivek Táncszínház. A Hontalanítás című produkció mellett délelőttönként a Felföld tánchagyományai című ismeretterjesztő darabot láthatja a közönség. Az erdélyi turné alkalmával november 26-áig Gyergyószentmiklósra, Székelyudvarhelyre, Csíkszeredába és Kolozsvárra is ellátogat a társulat.

Zalaegerszegen, a Göcseji Múzeumban mutatják be november 28. és december 17. között a Seuso-kincset, a késő római ötvösművészet legjelentősebb, ismert leletegyüttesét. Kaján Imre, a Göcseji Múzeum igazgatója arról számolt be, hogy az intézmény belső tereit átalakították, külön honlap készült, amely a múzeumpedagógia munkát is segíti. A múzeum a kiállítás ideje alatt 12 órás nyitvatartással működik.

A cigányság egyik eredettörténetét feldolgozó, nagyszabású oratóriumot mutatnak be december 19-én a pécsi Kodály Központban a Gandhi Gimnázium Közhasznú Nonprofit Kft. szervezésében. A koncerten 14 országból származó autentikus cigányzene szólal meg népi-világzenei hangszerelésben. A Valaha madarak voltunk című produkcióban csaknem kétszázan működnek közre. Az előadás fővédnöke Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere.

Ipari és háztartási hulladékokból épített hangszerek? Utánozhatatlanul bravúros kísérleti koncertek? Slagszaxofon, biciklidob, hangburgerek? Egy évtizede foglalkozik speciális hangkeltő eszközök építésével a Bélaműhely Sound Art. Csácsúcsicsó című lemezükön egyaránt szerepelnek egyedi hangszerelésű technoszámok és versfeldolgozások, születésnapi koncertjükön pedig fellép a Soharóza kórus is.

belamuhely

Folytatódik a Pannon Filharmonikusok E.ON-koncertsorozata a Müpában: a tánc négy arcát bemutató hangversenyen a közönség stíluson és korokon átívelő műsort hallgathat meg a Pannon Filharmonikusok előadásában november 17-én 19:30 órai kezdettel. A koncert négy zeneművén keresztül az élet, a halál, a csábító és a tenger hívja táncba a hallgatóságot. Az esten szólistaként Bogányi Gergely zongoraművész áll színpadra, míg a zenekart Cristian Mandeal dirigálja.

Kutyák és istenek, erőszak és bűn, elfogadás és kiszolgáltatottság: ismét látható Mundruczó Kornél és a Proton Színház Szégyen című előadása október 30-án, 31-én és november 1-jén a Trafóban. Az előadás most különösen aktuális, hiszen a nők elleni erőszak és a faji diszkrimináció egyszerre jelenik meg J. M. Coetzee azonos című regényének színpadi adaptációjában. Érdekesség, hogy a cannes-i filmfesztiválon fődíjat nyert Fehér Isten című film egyik előzménye a 2012-ben született előadás. A produkció 70. előadása november 1-jén lesz.

Az első Fair Play Napon, október 26-án zenei alkotók, előadóművészek hívják fel a közönség figyelmét arra, hogy digitalizálódó világunkban egyre fontosabb a fair play, a zenészek anyagi és erkölcsi megbecsülése. A zenei produkciók létrejöttéhez ugyanúgy anyagi erőforrások kellenek, mint bármely hétköznapi termék előállításához, melyekért a fogyasztók pénzt adnak. A ProArt – Szövetség a Szerzői Jogokért kezdeményezésére létrejövő Fair Play Nap a tudatos, fair zenefogyasztás szükségességére hívja fel a figyelmet.

© 2013 Emberi Erőforrások Minisztériuma